• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34853
+
-

بن‌بست مدیریت شهری در  رشت

رشت این روزها با تنگناها و بن بست‌هایی رو به روست که این مساله موجب نگرانی‌هایی برای مسئولان و شهروندان آن شده است. به همین دلیل شورای شهرستان رشت اهتمام به برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های این شهرستان دارد. این شورا در آخرین جلسه خود به موضوعات تازه‌ای اشاره و آنها را تببین کردند. جلسه شورای شهرستان رشت به ریاست «ابراهیم اخوان» رئیس این شورا و با حضور نمایندگان مجلس این شهر، مسئولان و اعضای شورا و هدف بررسی جایگاه و اختیارات قانونی شورا در دفتر شورای رشت برگزار شد.

به گزارش همشهری، رئیس شورای رشت در آغاز بر توسعه همه‌جانبه این شهرستان با تدوین و اجرای برنامه‌های کارآمد تاکید کرد و گفت: حضور نمایندگان مجلس باعث دلگرمی و تقویت روحیه اعضای شورا برای تبادل نظر و اتخاذ تصمیم برای پیشبرد اهداف مشترک است.
 اخوان به موضوع تقویت جایگاه شورای شهرستان رشت اشاره کرد و ادامه داد: جمع حاضر در این جلسه نمایندگان 6 بخش و ۸شهر و منتخبان 298 عضو شورا هستند.

وی در ادامه با گلایه از جایگاه حقوقی شورای شهرستان رشت به لحاظ مشارکت‌نداشتن در تصمیمات کلان مدیریتی به قرائت لایحه‌ای که به همین منظور برای فرماندار رشت نوشته شده پرداخت و گفت: به استناد اصل 103 از قانون اساسی استانداران، فرمانداران و بخشداران موظف هستند در کلیه شوراها و کمیته‌های تخصصی مرتبط با وظایف شوراها که در منطقه تشکیل جلسه می‌دهند از نمایندگان شوراهای شهر، بخش، شهرستان و استان به عنوان عضو ناظر در جلسات دعوت به عمل بیاورند. 

این مسئول همچنین خواستار مساعدت نمایندگان مجلس نسبت به خواسته قانونی شورای شهرستان رشت شد و بیان کرد: برای اثرگذاری بیشتر جایگاه شورا و حل مشکلات و مطالبات بحق مردم از نمایندگان مجلس تقاضا می‌کنم که نگاه و توجه ویژه‌ای نسبت به اختیارات شورای شهرستان رشت داشته باشند. نماینده رشت در مجلس هم در این جلسه ضمن ابراز رضایت و خرسندی از حضور در این جلسه با بیان این‌که شورای شهرستان رشت چکیده و عصاره همه شوراهاست، گفت: شوراها موظف هستند مصوباتشان را طبق قانون برای نمایندگان مجلس بفرستند. 

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی» با تاکید بر تدوام تشکیل این جلسات با موضوع و هدف خاص اظهار کرد: جلسات شورای شهرستان باید به صورت موضوعی و با حضور متولیان امر در کارگروه‌های تخصصی برگزار شود. دیگر نماینده رشت نیز در این جلسه بیان کرد: به طور یقین افرادی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده و در این جمع حضور دارند، افرادی با تجربه و با سوابق درخشان هستند و از نمایندگان انتظار ارائه مواضع شفاف در امور داخلی و خارجی دارند. «جبار کوچکی‌نژاد» با تاکید بر این‌که منابع باید به صورت عادلانه در مناطق توزیع شود گفت: هیچ مسئولی حق ندارد در توزیع منابع بین مناطق مختلف شهرستان رشت تمایز قائلش شود و مطالبات مردم را نادیده بگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید